torsdag den 6. juni 2013

Dag 7 - Torsdag den 6. juni
Roet 46 km

 Op 5:30 i dag. Jeg havde problemer med at bruge højre hånd, da jeg vågnede. Den vil ikke lukke ordentligt. Det oplevede jeg også i går nat, men da den var fin i går morges troede jeg, at det var noget jeg havde drømt.
Men jeg får spist, pakket og talt med en ældre mand, der kom forbi på sin cykel. Kl 7 kom jeg på vandet, så det var som det skulle. Hånden begyndte også at virke igen. Men jeg havde ikke mange kræfter i morges.

I Søndervig gik jeg ind for at handle og købe en is, men der var ingen af de ellers flere isboder, der havde åbent kl 10. Jeg spiste tidligt frokkost og talte med et par københavnerpiger, der sytes, at turen lød spændende. Den ene prøvede at lokke den anden til at starte til kajak.
Der var en del mennesker ved vandet omkring Søndervig, men resten af dagen så jeg kun få.

Afgang fra Søndervig kl. 12, og så holdt jeg på indtil Thorsminde. i dag var dønningerne små nok til, at jeg kunne tisse til havs. Jeg har en plastikpose under sædet, som jeg kan tisse i, men jeg gør det kun i pænt vejr, specielt når jeg har tørdragt på. Jeg vil være så ked af at ryge i vandet, efter jeg har åbnet tishullet.

Jeg var inde at spise aftensmad i Thorsminde, og så roede jeg en lille time efter maden.

Udsigten hele dagen har været den samme som i går, klitter, klitter og klitter. I dag har der dog også været en del bunkers. Jeg så ikke meget liv i dag. Få mennesker, ingen både, ingen sæler. Til gengæld hænger ternerne ofte over mig på udkig efter fisk, som de kaster sig ned efter.
Jeg tror i øvrigt, at der er en ternerede et sted i nærheden af, hvor jeg har slået teltet op. Der er i hvert fald en fugl, der flyver rundt og skræpper af de andre fugle, når de nærmer sig. Jeg har ldit en frygt for terner, efter en oplevelse, hvor jeg lå i havn, hvor ternerne ynglede lige ved siden af molen. Det betød at de fløj over en og dykkede ned og hakkede eller sked på en, når man gik til og fra båden.

Jeg er lidt skuffet over hvor langt, jheg er kommet i dag. Jeg synes, at en dag som i dag skulle have været en, hvor jeg kunne indhente noget af det tabte. Jeg satser på min 40 km om dagen, og det var ikke meget mere end det, jeg fik ud af det. Men jeg havde bare ikke energien til at ro hurtigere. Jeg skal også passe på kroppen.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar