tirsdag den 18. juni 2013

Dag 19 - Tirsdag den 18. juni
Roet 48 km.

Dejlig dag på vandet. Jeg var i shorts og kortærmer fra morgenstunden og havde næsten vinden i ryggen som jeg krydsede over til Bønnerup. Vinden var omkring 5 m/s fra vest fra morgenstunden, men faldt i løbet af dagen og gik over i NV. I Bønnerup fik jeg handlet og holdt en længere frokostpause.

Efter pausen havde vinden vendt og kom nu fra Ø-SØ, så jeg havde modvind. En overgang steg den til omkring 6 m/s, men nu er den næsten døet ud. Der var noget at kigge på fra Bønnerup og ned mod Grenå. De dejligste klinter. Sangstrup Klint og Karlby Klint af bryozo-kalk og Gjerrild Klint af moræneaflejringer. Det ser imponerende ud, og vandet havde nogen steder udgravet små huler.


Nu ligger jeg lige nord for Grenå, og så skal jeg bare syd på i morgen. Så håber jeg, at vejret bliver til et kryds til Sjællands Odde på torsdag.



Det er svært at bedømme på billedet, men hulen var ca. 2/3 kajaklængde dyb (3-4 m)

Der lå et søpindsvin i vandet netop da jeg steg ud af kajakken

Her er samme søpindsvin efter jeg har hamret det løs


Ingen kommentarer:

Send en kommentar