tirsdag den 4. juni 2013

Dag 5 - Tirsdag den 4. juni
Roet 51 km

Endelig lidt kilometer på kontoen. Vinden startede omkring 4-6 m/s fra NØ og endte med 6-8 m/s fra N-NV, sa det er stadig modvind, men nu er det til at leve med.

Da jeg skulle afsted i morges, var den å, jeg var roet ind ad, forvandlet til en lille bæk, så jeg måtte trække kajakken ud.

Ellers gik det fint i krydset til Fanø. Men det var godt at have søkortet, så jeg kunne finde vej mellem grundene.

På vej over Grådyb til Skallingen, var der godt traffikeret, så jeg måtte vente lidt, inden jeg kunne krydse. Men alt i alt en fin dag.

Jeg slap levende ud af Vadehavet, hvilket ofte er hvor folk går ned. Så nu må jeg udskifte det fine søkort til et vejkort 1:200.000. Fremover skulle navigationen være lidt simplere, og så kan jeg bruge nettet som supplement.

Jeg har igen fundet et fint sted med læ, så jeg sover under åben himmel. Ud af de fem nætter, har jeg kun brugt teltet én gang. Så længe vejret er tørt og jeg kan finde læ, så er det rarere at undvære teltet. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar