mandag den 10. juni 2013

Dag 11 - Mandag den 10. juni
Roet 47 km.

En ikke alt for god dag startede med, at jeg kom for sent op og alt for sent af sted. Det tager lang tid at pakke, når alt har været ude af kajakken og deres faste pladser. Men jeg kom afsted kl. 9. Vejret fejlede nu ikke noget. Morgendis over vandet og svag vind fra NØ, så jeg lå i læ.
Omkring middag gik vinden i N-NV og kunne mærkes lidt mere, men styrken var stadig ikke noget af betydning.

Efter Nørre Vorupør gik jeg ind for at spise frokost. Brændingen var bestemt ikke noget af betydning, men alligevel gik det galt. Måske ramte spidsen i bunden, da jeg kom op at surfe, eller også var jeg bare en klovn. Jeg røg i hvert fald i. Jeg vidste med det samme at den var gal. Jeg fik rullet op og kunne se min elskede kastet ligge i vandet bag mig og synke inden, jeg kunne nå at gøre noget. Jeg fik kajakken i land og kom ud at lede efter kasketten, men uden held. Og den kom heller ikke i land, mens jeg spiste. Øv.

I Klitmøller var der ikke meget Cold Hawaii. Der var kun tre-fire surfere, der prøvede at få noget ud af revet.
Sidst på dagen døde vinden helt ud og faldt til omkring 3 m/s fra NV, så jeg kunne uden problemer kommer omkring Hanstholm havn, som eller er et af de steder, som jeg har hørt, der kan volde problemer. 
På molen stod lystfiskerne tæt pakkede, og så var jeg igen et fjols. De havde linerne længere ude, end jeg havde forventet, og jeg roer ind under en line, der bliver trukket over kajakken. Det resulterede i to kroge, der sad fast i min dækstaske og et lod, der viklede sig fast. Jeg kunne heldigvis undskyldende få viklet mig ud.

Aftensmaden bestod af et kg kartoffelsalat. Det var godt, at jeg først læste var deklarationen efter jeg havde spist. Energifordelingen havde en klar vægtning på fedt.

Nu har jeg så brugt en lille time i Hanstholm på at finde strøm, så jeg kan få ladet computer og telefon op.

I morgen burde jeg kunne få rykket lidt. Der er ikke så meget vind, og det der er, har jeg i ryggen.
Afgang syd for Lodbjerg fyr

Fiskere på molen i Hansholm
 

1 kommentar:

  1. Thomas Steen Nielsen11. juni 2013 kl. 02.53

    Fedt at se du er kommet videre. Next Stop Skagen. Pas på de sidste 10km mod Hirtshals samt ved molen

    SvarSlet