onsdag den 26. juni 2013

Dag 27 - Onsdag den 26. juni
Roet 10 m.

Sejladsudsigten var ikke lovende. Der var lovet vindt fra vest mellem 8 og 12 m/s. Som jeg lå i teltet kunne jeg godt mærke at det ruskede noget. Jeg stak hovedet ud. Det blæste noget, men bølgerne var egentligt ikke særligt store.
Jeg spurgte mig selv, om jeg var en mand eller en mus. Jeg mente, at svaret var en mand, så jeg pakkede lejr og kajak og kom på vandet. Puha. Jeg ville gerne krydse til Femø, hvilket mere eller mindre var stik imod vinden. Jeg gik i gang. Jeg kom frem, men meget langsomt, og efter få hundrede meter fandt jeg ud af, at jeg vist alligevel er en mus. Jeg var kommet til en lidt mere offentlig del af stranden, så jeg lod mig blæse næsten tilbage til udgangspunktet. Kajakken blev trukket i land ca. 10 meter fra nattens lejrplads, så jeg ligger stadig et eller andet sted på den nordvestlige del af Falster
 Jeg skal ikke nå noget, så jeg tillader mig at holde en hviledag. Det havde nu været nemmere, om jeg havde taget beslutningen, inden jeg pakkede lejren.

Nu er jeg gået de 10 km til Guldborg for at handle og i forhåbningen om at finde et lækkert spisested. I løbet af dagen i morgen skulle vinden gå i syd og falde noget, så jeg satser på, at jeg kan få rykket. Og så håber jeg, at vind og strøm muliggør et kryds til Langeland fredag.
Det ser ud som om, at der til tider er en del strøm i farvandet. Det er fint nok, hvis det tager mig den rigtige vej, men det er noget træls at skulle arbejde imod.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar