onsdag den 12. juni 2013

Dag 13 - Onsdag den 12. juni
Roet 51 km.

Jeg sov længe, og det tog lang tid at pakke, da der var sand i alt, grundet det havde føget ind i teltet. Så jeg kom afsted ca halv 9. Det var ikke en dag, hvor jeg havde så meget energi, men så er det jo rart, at have vinden i ryggen det meste af degen. Vinden kom fra en SØ retning og svingede mellem 2-6 m/s. Og da det var fralandsvind var der nærmest ingen bølger at døje med.

Jeg spise frokost, handlede og fik ladet elektronik i Løkken. Der er endnu ikke det store sommer-leben.

Dagen igennem kunne jeg høre de hule brag fra eksplosioner nede fra øvelsesterrænet. Videre nord på kom jeg forbi Rugbjerg Knude. Der er altså nogle imponerende klinter herude. I klinten kan man se foldninger og overskydninger forsaget af glacialtektonik.

Vinden var nu gået om i en ren sidevind og jeg skulle kæmpe noget for at holde kurs, da min finne ikke går langt nok ned. Så jeg flyttede min reservepagaj fra agter til fordækket og fik på den måde trimmet for vinden. Hirtshals havn gik uden problemer. Der kom lige et par fiskere inden jeg krydsede, men eller var det smertefrit. 
Jeg har set flere og flere brandmænd i vandet de sidste dage, og ved Hirtshals var det rigtigt slemt. Jeg bilder mig ind, at jeg er blevet brændt på hånden, når jeg ser dem.

Latex-manchetten i halsen på tørdragten flækkede i dag. Det var ikke overraskende, da den var blevet noget mør. Det er lidt af min sikkerhed, der er røget der, hvilket jeg må forholde mig til. Så må jeg se at få sat en ny i, når jeg kommer hjem.

Nu er det begyndt at regne, hvilket vist er første gang, mens jeg er af sted. Det har jeg været noget heldig med. I morgen håber jeg at runde Skagen, hvis vejr og energi er med mig. Og så satser jeg på solskin og medvind i de indre farvande.

PS. Aftensmad i dag består af 6 skiver rugbrød og en citronmåne





1 kommentar:

  1. Godt gået Geo, du ser ud til, at have fundet din takt i turen og det går fint fremmad. Håber du kan fortsætte i dit tempo, efter Skagen...

    mvh.

    Fylkir Sævarsson

    SvarSlet