fredag den 21. juni 2013

Dag 22 - Fredag den 21. juni
Roet 57 km


Op kl 5:30 og på vandet kl 7. P1 morgen i ørerne. Jeg havde egentligt taget radio med i det tilfælde, at jeg er afsted så længe, at Tour de France går i gang, inden jeg er færdig. Men jeg er nu rigtigt glad for at høre radio på vandet.

Vinden var den første time omkring 2-4 m/s fra NV. Igen var det diset med dårlig sigt, men nu var der ikke trafik at forholde sig til, så det var bare hyggeligt. Jeg så et par marsvin og prøvede at snige mig ind på dem for at tage billeder. Men det er ikke nemt at ro og sidde klar med kameraret samtidigt. Efter en times tid vendte vinden og kom fra NØ med 4-6 m/s. Det holdt dog ikke længe, så gik den i syd. Jeg krydsede over Nyrup bugt efterfulgt af mundingen til Isefjord. I Hundested holdt jeg en lang frokostpause. Da jeg forlod Hundested så jeg et Grønlandsk flag oppe på en af skrænterne. På kortet kunne jeg se, at det var Knud Rasmussens hus. Det burde jeg have været inde at se, da jeg har en svaghed for polareventyrer. Og så tænker jeg, at han må være en af de første, der har bragt kajakken til Danmark.

Vinden steg noget, da jeg forlod Hundested, Men jeg lå i læ af kysten, så der kom ingen bølger, som jeg skulle døje med. Tilgengæld fik jeg en hjælpende hånd af pustet i ryggen. Det tog lidt tid at finde et sted, hvor jeg kunne gå i land nogenlunde uforstyrret. Jeg trængte nemlig til et bad, så det ville jeg ikke gøre i folks påsyn. Jeg er ikke så blufærdig, men jeg vil nødigt støde nogen. Da jeg havde været ude at vaske mig, lod jeg mig lufttørre. Noget skulle jeg jo lave i mens, så jeg spiste en lille snack. Mens jeg gjorde det, tænkte jeg, at det var godt, at jeg havde fundet et øde sted. Hvad ville folk ikke tænke, hvis de så en nøgen mand stå og spise cintronmåne.

Jeg tror, at jeg skal sove længe i morgen. Det ser ud til at der er en del vind først på dagen. Den må gerne lægge sig lidt, inden jeg tager afsted.


Forresten vil jeg gerne sige tak for alle de råd jeg har fået i forhold til kajakopbevaring og overnatning i det københavnske

1 kommentar:

  1. Du er da blevet helt pjattet med de citronmåner. Vi tænkte på dig i dag fra legoland af - og vi blev glade for billedet. Cille

    SvarSlet