tirsdag den 11. juni 2013

Dag 12 - Tirsdag den 11. juni
Roet 59 km

Da jeg i går aftes kom tilbage til kajakken efter at have fundet strøm i Hanstholm, så fortrød jeg inderligt mit valg af lejrplacering. Vinden var vendt, og nu kom lugten fra fiskemelsfabrikken ned til mig. Men jeg kunne ikke overskue at skulle rykke lejr, så jeg satsede på adaption af lugtesansen.

I dag op kl. 5:35 og afgang ca kl 7. Jeg måtte udskifte en elastik, der holder min reservepagaj, da den var ved at knække.. Jeg havde vinden i mere eller mindre i ryggen hele dagen. Jeg lagde ud med at krydse over Vigsø bugt til Lild og Bulbjerg klint, hvor jeg spiste tidlig frokost. Det er altså imponerende og virker næsten udansk med sådan en kalkklippe. Og noget så enestående som et dansk fuglefjæl.
Videre til Svinkløv klitplantage. Det syner ikke af meget fra vandet, men det er bestemt et besøg værd. Da jeg nærmede mig Svinkløv kunne jeg se flash tændt fra Blokhus skydeområde. Den var ikke kalkuleret. Og lidt senere kunne jeg også se sprængninger foran kajakken. Jeg roede indtil skydeområdet og kunne se, at der var planlagt skydninger indtil torsdag. Det var næsten ikke til at bære. Men jeg fant en vagt, og han fortalte mig, at de stoppede for i dag ved sekstiden. Da de blev færdige skyndte jeg mig forbi. Jeg skulloe ikke nyde noget af at risikere, at de var gået i gang igen i morgen, inden jeg kom videre. Nu ligger jeg på stranden, og jeg kan høre, at der ikke er læ nok. Der fyger med sand ind på mine ting i forteltet.

Vejret i morgen tegner også til, at jeg skal have vind i ryggen, så det er jo meget godt.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar