onsdag den 5. juni 2013

Dag 5 - Onsdag den 5. juni
Roet 62 km

 Op kl. 5. Spise, i tøjet, pakke og afsted. Det tager ca. to timer. Det forstår jeg ikke, men det gør det. Alt er vådt af dug, når jeg pakker
Afgang kl 7. og op mod Danmarks vestligste punkt, Blåvands Huk. Sidst jeg var ved Blåvands Huk var til et EPP 4 kursus, hvor vi fik masser af tæsk på revet. Og jeg troede at brændingen, som jeg kunne se langt ud af revet var voldsom, men da jeg kom tættere på, var det ikke noget af betydning. Til gengæld var der djævelsk lavvandet, men jeg kunne lige snige mig forbi uden at skulle ud af kajakken.
Da revet var rundet begyndte der at komme dønninger. Bløde, runde dønninger på op til 1,5 m. Ikke noget, der generede. Vinden i dag var ca. i øst, så nu havde jeg vinden agten for tværs, så jeg kunne holde en fin fart. Jeg kan ikke lige overføre billeder fra kameraret i dag, men der var heller ikke den store afveksling. Monotome klitter lige fra Blåvands Huk og til målet i Hvide Sande.

Der var glid i kajakken i dag. Jeg holdt ind i Sejers for at handle og tanke vand. Det er første gang jeg tanker vand siden starten. Jeg har ikke fyldt vandposen helt op. Der er ingen grund til at slæbe rundt på så meget vand. Desuden prøver jeg at skære lidt ned på mit væskeindtag. Jeg bilder mig selv ind, at jeg er dehydreret, så drikker jeg og så skal jeg tisse. Det tager tid at skulle ind og ud af brændingen, så jeg prøver at begrænse det.

2 kommentarer:

  1. 62 km. Sejt gået altså!

    SvarSlet
  2. Hej Geo! Jeg hørte lige om dit spændende projekt fra Bodil og Christian, vi var til fødselsdag hos Jesper igår. Jeg vil tillade mig at hilse dig fra Nappedam Kajak, vi vil følge dig med tørre og opbyggelige tanker, rigtig god tur! Kh.Marianne.

    SvarSlet