søndag den 16. juni 2013

Dag 17 - Søndag den 16. juni
Roet sølle 19 km

Det har været en noget skuffende dag. Der var mere vind, end jeg havde forventet, og det var næsten ren modvind. Så det var hårdt at komme frem. Ved Voerså kæmpede jeg først med at holde vand under kajakken, da jeg havde forvildet mig ind på et lavvandet område fyldt med sandbanker. Det var planen, når nu jeg kom så langsomt fremad, at handle i Voerså. Først lagde jeg til på nordsiden af den lange kunstige tange, der udgør havneløb og udmunding på åen. Efter at have trasket igennem krat for at komme ind til byen, må jeg sande, at det ikke er muligt, da jeg står på en ø. Så jeg må tilbage til kajakken, rundt om tangen og så i land igen. Og så begyndte regnen, og med den kom blæsten for alvor. Jeg kom ind til Voerså for blot at finde ud af, at her ikke var nogen handlemulighed.

I regn, torden og modvind roede jeg videre til Asaa, hvilket også bliver, hvor jeg overnatter. Jeg havde regnet med at skulle krydse Limfjorden i dag, så dagen levede ikke op til forventningerne.

2 kommentarer:

  1. Hej Nicholas

    Sejt at bare springe ud i det og "bare" tage afsted. Har fulgt dig siden dag 2 og syntes det er spænende at følge dig.
    Savner lidt info omkring det udstyr du bruger kajak,tørdragt,gps logger osv..

    Mvh Aksel

    SvarSlet
  2. Hej Nicholas

    Superfrisk af dig bare at kaste dig ud i det.
    Syd for Hals er der fladvand og sandbanker helt til Øster Hurup - det er svært at komme i land.
    Husk at ringe til Storebælt VTS, når du skal krydse.
    Det bliver spændende at se, hvilket kryds du vælger.

    God tur.

    Hans Stokholm Kjer
    www.kajaktrip.dk
    Danmark rundt i havkajak - den lange vej.

    SvarSlet