tirsdag den 25. juni 2013

Dag 26 - Tirsdag den 25. juni
Roet 38 km.


Dejligt vejr i morges. Men vejrudsigten lovede regn, så jeg hoppede i tørdragten. Jeg opdagede en lille flænge i manchetten på det ene ærme. Det er ikke det bedste tegn.

Men jeg kom på vandet. Vinden kom fra NV. Til at starte med kun omkring 2 m/s. Da jeg efter at have rundet Kalvehave skulle jeg under broen ved Ulvesund. Jeg kan godt lide broer. Hvis jeg var ingeniør, så ville jeg bygge broer.
Vinden tog til og var nu omkring 4 m/s, og nu var det modvind. Jeg spiste frokost på en lille ø, der hed Lilleø. Den var på 3-4 hektar, der var et lille sommerhus og en hest. Sådan et sted vil jeg gerne have.

Videre under Farø broen. Her så jeg et par kajakker. De ville ikke vinke til mig.
Vinden var dum og var steget til 4-6 m/s, og jeg var slap i dag, så det gik langsomt op mod Storstrømsbroen. Den er heller ikke så pæn som de forrige broer. Efter broen kom jeg til Orehoved, hvor der var en lille ø, der hed Dyrefod. På lang afstand kunne man se, hvad der var på den ø. Der stod nemlig en flok visne træer, hvilket plejer at være et sikkert tegn på at de er blevet skidt ihjel af en skarvkoloni.

Nu har jeg slået lejr på stranden. Da jeg skulle have dragten af skete det uundgåelige så. Manchetten gik helt i stykker, så nu er både ærme og hals utæt. Jeg håber, at jeg kan finde ud af at skifte det, når jeg kommer hjem.

Jeg får spist en del på denne tur. I dag har den stået på 600 g rugbrød, 1/3 citronmåne, 3 boller, tre plader Marabou chokolade og en to-personers frysetørret kylling i karry. For hver time jeg roer holder jeg lige et par minutters pause, hvor jeg sørger for at få spist og drukket. Det er tydeligt at mærke, hvis jeg ikke har fået nok at spise.

Det kom ikke til at regne i dag, så der tog vejrudsigten fejl. Jeg håber, at den også tager fejl de næste dage, hvor der er lovet en del modvind. Jeg magter ikke at skulle krydse til Langeland med 10 m/s imod. Så tager jeg hellere en overliggerdag. Jeg har også fået besked på, at jeg først kan blive hentet på tirsdag, så det er der, jeg regner med at nå i mål, hvis jeg kan få det timet. Så skulle jeg have tid til at tage en slapper en eller to af dagene. Eller bare tage kortere etaper





Min hånd er ved at gå i opløsning

1 kommentar:

  1. Hej Geo

    Det er fedt at følge med i din tur Dk rundt. Hvordan tracker du ruten og ligger den ind på bloggen? her tænker jeg på billedet af din dagsrute?

    Mvh
    Jim

    SvarSlet