fredag den 7. juni 2013

Dag 8 - Fredag den 7. juni
Roet 48 km

 Fik sovet lidt for længe i dag, så kom først afsted lidt i otte, da det tog langt tid at pakke, da jeg havde haft en masse ting ude til tørring.

Vejret var rigtigt fint i dag, hvis det altså ikke var fordi at vinde stadig om skråt ind forfra. Til gengæld var den ikke mere en 4-6 m/s først på dagen.
Det gik fint nordpå langs klitterne, der synes at fortsætte i det uendelige. De blev dog midlertidigt afløst af Bovbjerg klint. Den ser ud af noget.
Der var en del liv i dag. Jeg så en tre-fire lystsejlere, en del mennesker på stranden samt en sæl og et marsvin. Så var jeg i Thyborøn for at handle, men det kunne jeg ikke finde ud af, så jeg måtte nøjes med en pakke chokolade i en kiosk. Byen virkede død, men der er vist også Haze (musikfestival i Harboøer) i denne weekend.
Da jeg gik i kajakken igen havde vinden taget lidt til og efter at have krydset Thyborøn kanal rullede der nogle store dønninger ind. Dagen endte lige før Lodberg Fyr. Jeg kom til at ligge på tværs af en bølge i surfen, men kunne ride den af med støttetag. Da jeg var i land blev jeg dog ret irriteret over at opdage, at min pumpe var forsvundet. Jeg gik op og ned langs kysten uden at finde den. Da jeg havde slået lejren op, gik jeg ned til vandet igen, og til min glæde var den nu kommet i land.

Thy er fyldt af lækre shelterpladser. Desværre ligger der bare ikke mange af dem ned til havet. Nu vi er ved snakken, så var der i Thyborøn en gammel bunker, der var lavet om til shelter. Der var med graffiti skrevet bollehus, så jeg tænkte, at jeg helle måtte de unge have det for sig selv sådan en fredag aften, og så rykke lidt videre.

I morgen tager vinden noget til. Under alle omstændigheder bliver det en halv fridag, da min eks kommer forbi med drengene. Jeg må sige, at jeg har verdens mest forstående eks. Først siger hun god for, at jeg pludselig stikker af en måneds tid, og så hjælper hun, så jeg kan se drengene.
Jeg håber på at komme lidt videre nordpå inden de kommer over middag. Men jeg gider ikke kæmpe i vind og bølger, hvis det er for voldsomt. Jeg må op i morgen tidligt at se.

1 kommentar:

  1. God vind nordpå, Geo - fedt at læse med i din beretning. Vejret ser ud til at blive din medspiller de kommende dage, så held og lykke med at runde det skarpe hjørne ved Hanstholm.

    Du er velkommen til at ringe 6133 5015 hvis du får brug for tips og tricks til området op til Hirtshals, jeg surfer ofte kajak der ude på de kanter.

    SvarSlet